Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

mandag 28. februar 2011

Tid til å tenke

Helga har jeg så og si vært uten nett. Blir litt forstyrra når jeg så gjerne skulle ha besøkt blogglandia og alle dere. Nåvel.
Jeg har brukt to nydelige dager til å gå tur. Lørdagen dro jeg ned til sjøkanten. Gikk frem til et lite fyr som står ytterst på et ness.
Det ble to dager hvor jeg fikk tid til å gå i skog, langs fjæresteiner og klatre litt. Hærlig å få bruke kroppen.
Langs fjæra var det drevet på land masse rart. For det meste søppel, Men jeg fant en båtshake (tror det heter det) Den måtte jeg ta med hjem.

Tenk, fant en fuglekasse. Den tok jeg opp fra fjæresteinene, og halte med meg inn i skogen. Planen er å komme tilbake med spiker og hammer. Så skal jeg få festet kassen oppe i et tre (Ikke helt sikker på hvordan det skal gå for seg)
Men intensjonen er i alle fall at kassen skal kunne bli hjem for noen. ;)



Når en går slik i skogen. Hører på lyder som hører naturen til. Ja da får en tid til å tenke. Mange ting har hendt det siste året. Mennesker har dratt og nye bekjentskaper har kommet til. Jeg er utrolig glad for mine nye venner. Sørger av og til over det som var, men innser at alt har en mening.
Livet byr på mange ting. Både på godt og vondt.
Det er vel opp til oss å velge bort ting som gjør oss vondt og sette pris på små og store gleder i livet.


Jeg velger i alle fall å satse på livet, på det jeg ønsker å drive med. Underveis finner jeg ut av ting. Kjenner at jeg gleder meg over hver dag.
Jeg ser fremover. Jeg får nye mål.
jeg drømmer om å starte i dressurkonkurranse i sommer. Jeg drømmer om en hage fylt med roser. Jeg drømmer om en sommerkveld ved vannet. Jeg drømmer om at hus og fjøs er ferdig malt, og fått nytt tak på gammelfjøset. Jeg drømmer om en slank kropp. Men mest av alt så tenker jeg på at jeg er meg, og at det er ikke så verst :-)
Dessuten er jeg så heldig, jeg har. Venner, gode venner som jeg deler interesser og erfaringer med.
I går fikk jeg en flott og uventet gave.
Se bare på maskineriet nedenfor.
Tenk denne fikk jeg!!




Tusen takk Linda. Du er en knupp.
Klem:-)



2 kommentarer:

  1. Så bra at det går så bra med deg, Anne.
    Og det er ihvertfall sikkert at turer i skogen eller langs sjøen er godt, og positivt, for sinnet vårt :) Vi får tingene i et nytt perspektiv.

    Er så glad på dine vegne at du har det bra, og blomstrer :) Så flott gave du har fått - ingen ting er som gode venner.
    Jeg har også fått en flott gave av deg - å få lov å være din venn.

    Stå på Anne!

    God klem fra meg

    SvarSlett
  2. Tusen takk for at du deler fine tanker ,
    bilder og drømmer.
    Det var så fint å lese !
    Herlig tur i skogen og fjæra :)
    Jeg så på lysekrona over også. Der var du heldig !
    God klem fra Ingunn :)

    SvarSlett