Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

fredag 25. februar 2011

Jeg fant jeg fant

I dag og i går har jeg funnet ting, eller delvis lokalisert. Torsdag var jeg i nabokommunen. Støvsugeren min takka for laget og trakk sin siste blås... Med hund, katter og høy blir det ganske trist uten støvsuger. Derfor måtte jeg ut på handeltur. Det ble også en tur innom bruktbutikken, og jeg fant masse.
Deriblant denne tinnbollen med tut.... Den blir kjempefin med blomster. Sammen med melkespann med blå lobelia i:)
Jeg fant middagstallerken og skåler til seks. Søte:))

I dag fant jeg igjen det gamle epletreet som står oppe i beitet... langt oppe. Det er over 100 år gammel. Jeg ble fortalt at det ble plantet der oppe på grunn av grisene. Brukt til mat. De morsome er at det begynner å komme nye greiner ut i fra det gamle. Jeg husker ikke om det kom epler på greinene. Det skal jeg huske å sjekke i høst. I alle fall er det av og til rosa eple blomster oppe blant or, bjørk.


Jeg fant jo en kjempefin matte til 30 kroner. Virker å være av god kvalitet, og veldig hvit. Det blir nok saker når snøen forsvinner og møkkete ¨poter lager merker.. Ja, ja. Har vaksemaskin:)



Dette fikk jeg til 25 kroner. Er på jakt etter "malerier" /bilder til å henge opp i stallen. Dette var for fint til å ha i stall.






Det jeg ikke fant var den gamle stien opp til setra. Det er lenge siden den er blitt bruka. Etter at det kom ny vei, som vi kan kjøre oppover, blir ikke stien rett opp lia brukt. Det har i mellomtiden vært orkan, og mye nedfalsskog som har lagt seg på kryss og tvers oppe i lia. Jeg husker vagt at det var en litt spesiell stil. Enkelte steder var trinna mura opp.
Jeg må prøve å finne den og merke den på en måte.
Kan ikke gi opp.
Ha en fin dag
Klem:))



2 kommentarer:

  1. Hei.
    Så mye fint du har funet på loppis !
    Og så spennende å lese om skogsturen.
    Håper du finner stien.
    Det var et flott , gammelt epletre.
    Tenk om det kommer epler på det !

    Ha en riktig god helg.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  2. Æ bli gla av å lessa bloggen din ♡ god helg!

    SvarSlett