Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

tirsdag 1. februar 2011

Stallen

I dag har mye av dagenetter jobb gått med i stallen, Veldig hyggelig, og trivelig selskap. Da går tiden fort da...
Har hester som spiser boksene sine. De skal forøvrig males til sommeren. Store og fine bokser. De er 3,50 gange 4,0 meter. Har seks bokser.

Jeg har ikke bruka så mye dekken på hestene. Kun når gradestokken krøp over syv minus. Ellers får de gå uten dekken. Det vises på hårlaget. Når de brukes svetter de desverre også mye fortere. Men, greit å ha robuste dyr. De skal ikke brukes i noen konkurranse likevel i vinter.



Hei, her er jeg. Har du mer banan, eller? Ikke helt sikker på om det er noe særlig å gi sau banan, men jeg deler en på alle... de blir ikke stor biten på hver. Men du verden så glad de er i dette. De står å slikker seg rundt munnen lenge etterpå. Tetter tunge og smatter. Nam, så godt. Det står ikke noe i sauboka om foring med banan:-) men de får få det en gang i blant. Det blir med meg og lørdagsgodt..





Hver hest har navnet sitt på salunderlaget

Min glede over ting som skinner... ser en igjen på grimene til hestene. Noen av grimene har strass på nesereim og på sidene. Lekkert ja :-)





Ikke alle har en Monet i stallen, men det har altså vi.. Dog bare en plakat som er rammet inn, men læll.
Jeg er på utkikk etter bilder å ha i stallen. Helst skulle det vært med litt fine rammer, og maleri. Klart jeg ikke snakker om dyre bilder men likevel noen fine. dette jakter jeg etter på bruktbutikker. Bilder og stæsj å ha i stallen.






Hestene har nettopp fått mat, og var ikke interessert i å gjøre seg til for fotografen. Jeg skal ta bilder av mine nydelige dyr senere.
Forøvrig var vi alle ute på en koselig tur. Hadde hendene fulle, ellers så skulle jeg ha tatt mange flotte bilder.
Klem til dere.
:-)







1 kommentar:

  1. Hei Anne.
    Det var visst en stund siden nå..
    Så gøy å se bilder av dyrene.
    Vi har en hesteglad jente boende hos oss så jeg skal vise henne bildene.
    Jeg synes du viser fram den ene fine stua etter den andre. Og det ser så koselig ut.
    Likte godt bemerkningen din om at du "bor nå engang her". Det kan jo se ut noen steder som at det ikke bor folk, men vi er jo ikke så glad i å vise fram "rotet" vårt. Vi er noen raringer.
    Ha en fin dag videre.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett