Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

lørdag 5. februar 2011

Snø og hageplaner

Natt til i dag og i dag har vært preget av vind, regn og i dag snø. Ikke så glad for snø. Selv om det kanskje bidrar til at det blir mindre blankis. Den siste uka har området som hestene går på vært dekket av is. I og med at mine hester er barfot, så har det ikke vært mulig å ha dem der nede.

Har måttet slippe dem på beitet ovenfor veien. Det blir et stykke å gå med dem, så det har tatt ekstra tid. MEN, hesten har kost seg. Bildet er tatt for to dager siden. Da var himmelen blå, snøen smeltet og våren føltes like rundt hjørnet.
Jeg planlegger min hage. Hva jeg skal plante, hvilke sorter jeg har her og der. Med hjelp av min kjære vennine Linda
ser jeg for meg å ha litt forskjellig vekster.
Jeg har en forkjærlighet for roser
De skal jeg plante en del av. Men jeg skal også få tak i stauder, trær og ikke minst en grønnsaksåker (liten)

Jeg både tegner og klipper ut planer i min hagebok. Her ser jeg for meg en gammel tønne, fylt med jord. Den skal stå nede mot den røde fjøsveggen. Fylles med hvite blomster, eventuelt eføy som klatrer.


Fikk en blomsterkatalog i Blomstergunhild sin butikkk. Her er det Mye Jeg har veldig lyst på. :))




I gamle blader har jeg funnet forskjellige ting. Ideer og kombinasjoner. Denne grinda var kjempfin. Kanskje jeg hadde klart å få til å lage den selv..





Lekkert med hvitt mot hvitt. Stor fat, fylt med steiner, moser og forskjellige ting.
ÅÅÅ som jeg gleder meg til våren.
Klem
:)





3 kommentarer:

  1. "Ni Medtigala" er det store muligheter for både hage og grønnsakåker! :o) -Jeg skjønner at du drømmer om vår og sommer når jeg ser utsikta di i dag! Usj, for et utrivelig vær dere har!
    Men du, når får jeg se noe av håndarbeidet til Anna her på bloggen din? Jeg synes å huske at hun også lagde lappetepper. Det hadde vært utrolig artig å se! :o) God helg, Anne!

    SvarSlett
  2. Hei Anne - har nettopp lagt ut et lignende begredelig værbilde så det er lett å se at vi holder til i samme sone he he. Jeg greier ikke tenke vår når det er så ille, men litt inspirert blir man jo unektelig av å se så grundige forberedelser som de du driver med.... kos deg videre, ser ut til at det blir mere VÆR! Klem Synøve

    SvarSlett
  3. åååååkor æ glæde mæ til at vi skal begynne:))))klempådu

    SvarSlett