Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

onsdag 24. november 2010

Rosemønster, vinter og slike liker jeg

Å som jeg ønske meg slike... Litt avsporing fra både det ene og det andre, men hva blir vel livet uten en og annen avsporingen:))
Det er vinter i grenda (3 gårder) Dagene er korte, og kulden har satt inn. Ned bakken her har østavinden boltra seg de siste to dagene. Likevel. Jeg og Lucy følger hjortestien. Glatt er det, men gøy å følge en godt preparert sti, laget av hjort som skal ned å gjøre seg fet på rundballer.
Bare det at vi har lært og har gjerdet dem inn.
Over til roser.

Kom over to kopper med dette delikate mønsteret på en bruktbutikk. Jeg har vist frem koppene før, men jeg må bare vise disse nydelige koppene igjen.






Kjøpte dette fatet på en bruktbutikk. De hadde bare dette ene. Men du verden noe så nydelig. Se de fargene, og så nydelig det er malt.







Jeg samler på kopper og fat som har rosemønster. Det må ikke være hva som helst av roser. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men mønsteret skal være gammeldags, nesten som et glansbilde. Små kunstverk på nusselige kopper.


Det behøver ikke å være bare kopper, Jeg elsker roser. Både ute og inne.

2 kommentarer:

  1. Hei Anne...

    De støvlene så skikkelig gode ut. hvorfor ikke spandere på deg sånne som julegave til deg selv ;))

    Her er det -9 grader i dag, og skikkelig kaldt, men sola er framme så da blir det en fin dag.

    Ha en super dag :)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Hei, Kari så hyggelig å høre fra deg. ja jeg lurer på om jeg ikke skal kjøpe disse i julegave til meg selv.
    Her er også gradestokken krøpet ned mot minus ni grader, og litt over. Vannet i stallen har frosset.. Skikkelig kjedelig. Solen vil etterhvert dukke opp, og det hjelper.
    Ha en fin dag du også Kari.
    Klem:)

    SvarSlett