Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

mandag 29. november 2010

Jul og vind


Hei på dere:-)
Jeg har hatt en travel dag på jobben. Heldigvis. Det verste som er, er at intet skjer:-))
Jeg har hengt opp litt julelys her og der. Det som undre meg i år, er at få har ordnet med advendtstre. Innover grenda hvor jeg bor er det nesten ikke et tre med lys på. Såg et lite ett i en potte, på en veranda i dag.
Sparer folk strøm, eller er de rett og slett ikke i julestemning?
En kald vind feier over bygda. Frostrøyk ligger som en tåke på sjøen. Døde siv rasler i vinden. Gradestokken viser flere minus, og kuling i vindkastene kan kanskje ha sin årsak til at folk velger å ikke sette opp treet. Jeg har planer om å tusle meg en tur til helga. Må nok ha opp ett tre mellom huset og fjøset. Ha noe som jeg kan ligge å lure på om blåse bort:-)) (ler) Det var vel pessimistisk, tenke jeg. I helga har jeg fri, så da skal jeg har julehelg med litt vask, baking og kos.
Glede meg allerede:-))
Kanskje kommer snøen.
Klem

2 kommentarer:

  1. du har nok rett i det med kulda....men te helga e d meldt mildere vær...så da ska jeg hente noe i skogen å henge lys på:)E hvertfall i julestemning her i kuveien:))

    SvarSlett
  2. Ja. Jeg er også i full forventing. Tenker meg ut i skogen for å finne meg tre og kvister.
    Helgen er satt av til kos og trivsel:-))
    Stor klem til deg Linda:-)

    SvarSlett