Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

søndag 2. januar 2011

Snø og ikke ski

Himmelen bærer bud om snø, masse snø. Det nye året staret med mildvær, regn, og blankis. Noe som er veldig typisk vintervær her i traktene. Langvarig stabilt snø og kulde er slett ikke vanlig her. Jeg for min del har ikke gått på ski på mange år. Nå innser jeg at skal jeg komme meg ut i skogen og opp lia må jeg gå til innkjøp av ski. Snøscooteren bytta jeg bort i hest:-)))
Fjellet som troner over gården er dekket av snø. Tenk å kunne vært her en tur... Det blir helt sikkert ski, ja:-)


Jeg og Lucy har de siste dagene gått turene vår etter hovedveien. Cerise leggvarmere, brodder og lue har jeg gått rundt 4 kilometer hver dag.







Flott natur her hos oss. Trollskogen hviler nå, bak is og snø. Snart skal jeg igjen ta turene mine oppover utskogen. Å vasse i snø over knærne frister ikke. men jeg vet nok råd. At jeg en gang sa at ski aldri skulle på bine bein, er glemt. Det er mange år siden jeg var med på mareritt turene på barneskolen.







2 kommentarer:

  1. Tusen takk for en herlig kommentar hos meg :)
    Nydelig natur du har rundt deg. Må være herlig å bo sånn når du har hester. Sikkert deilig å ta rideturer i den fine naturen :)
    Ønsker deg et riktig godt nyttår :)
    Trude :)

    SvarSlett
  2. Jeg har ski,men ikke sko:( Kjæmpefine forhold no for en skitur her oppi aurdal`n:)

    SvarSlett