Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

tirsdag 11. januar 2011

Små ting, stor betydning

På denne sjenken (som jeg forøvrig kjøpte på en bruktbutikk i Elverum) har jeg ting som betyr veldig mye for meg. Oppe på den står ting som jeg har fått, kjøpt selv. En skal egentlig ikke være så opphengt i ting og tang. Uannset. Vil enkelte ting ha større betydning enn andre. De gir de gode minnene. De gode følelsene. De kan få deg til å smile, og de kan gi ettertanke. Kanskje blir du sint, kaster tingen i veggen. Setter dem baksert i skapet. Bare for å få dem vekk fra øyensynet.
Hvorfor viser jeg dette?
Jo tingene har jeg enten fått av mennekser jeg er glad i. Jeg har funnet ting som er brukt, ting som er ødelagt. Jeg synes at disse tingen blir spesiell, med stor betydning og gir gode minner.

Denne hesten kom jeg over på et loppemarked på Røros. Jeg hadde egentlig ikke råd. Husker jeg veide for og i mot om jeg skulle kjøpe den. Klart jeg måtte kjøpe hesten. Den er muligens ikke det vakreste kunstverk, men på det tidspunkt skjedde det mye. Den er på en måte et minne.

Disse lysestakene kom jeg over i Trondheim. De låg i billigkurven, de må holdes på plass med tape. Men jeg synes de er så fine, så spesielle. At jeg måtte bare ha dem. :-)
Klem til dere :-)

2 kommentarer:

  1. He
    Vi omgir oss med ting vi synes er vakre , ting som har spesielle minner og noe har bare alltid vært der.
    Fine ting du viser og at de er spesielle for deg er jo det viktigste :)
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar på bloggen min! :o) Heklekurs finner du her: www.dropsdesign.no
    Ha en strålende dag!

    SvarSlett