Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

onsdag 30. november 2011

Indianer

Bildet funnet på nettet. 

Disse sto det rett og slett Anne på:-)

Som jeg har nevnt for "lenge" siden, så har jeg et bok prosjekt på gang.... 
Den handler om en ung pike som strever med å tilpasse seg et samfunn, regler og den sosiale rangstigen. Hun møter en hest... De bryter loven og må rømme. (kan ikke utdype dette mer.. enda) Piken er halvt indianer, og har en drøm om å treffe sin familie i Amerika...
Jeg leser og leter etter fakta om både det ene og det andre. Har fått tak i masse litteratur og leser til øyet er stort og vått. Innimellom så hekler jeg:-))
 jeg legger inn litt krim i historien, men mest av alt vil jeg formidle kjærlighet til både dyr, natur og ærligheten.


Jeg har en plan, med forbehold om forandringer.


Om det noen gang blir noen utgivelse vet jeg ikke, jeg har bare et behov for å skrive dette... Så får vi se videre.


Måtte bare fortelle.
Og så hyggelig å få nye følgere. Kjempekoselig.
Ha en fin kveld.
Klem til dere. 

5 kommentarer:

  1. Indianernes tanker og levesett er fasinerende lesning (og også litt trist) ;) Du kan jo gjerne legge ut noen smakebiter......
    Klæm

    SvarSlett
  2. Duverden hva du får tid til.
    Beundrer deg og pågangsmotet ditt.
    Er det noen som vet hva det fordrer av tid og krefter å drive på en gammel gård, så er det meg. Og du er attpåtil aleine om det! Gubben her i huset er redaktør i avisen i bygda og det innebærer at han samtidig er en meeeget travel produksjonsarbeider i tillegg. Så du kan tenke deg hvor mye han er hjemme. Har det friskt i minnet å ha ansvaret for sauer og hester,i tillegg til full jobb og unger, mens han var ute og flagret!
    Vi kommer ikke til å drive med sau. For datteren, som har overtatt gården, har gått i samdrift med to andre gårder. De har bygget en kjempeflor og har enormt med sauer. (fjøs heter det vel på godt norsk). Den gamle floren er gjort om til en stor stall.... Vi skal bare BO, vi!
    Men jeg lurer litt på noen høner og katt vil jeg iallefall ha.
    Huset er gammelt, men har dårlig med sjel. Klattet på, på billigst måte! Det er bare kjøkkenet, stua, to små kammers, badet og ett soverom vi skal ta i bruk.
    Resten får bare stå. Så det blir i prinsippet 1. etg. vi pusser opp + det ene soverommet oppe. Det blir dyrt nok å bruke penger på et hus vi ikke eier lenger.
    Vi skal heller ikke bo der lenger enn til gubben går av med pensjon. Det er ikke egnet for gamle folk det huset. Bratte trapper og upraktisk innredet med hensyn til alle soverom er på "lemmen". Og badet er krøkkete og har inngang fra yttergangen... Huff! Ser ikke fram til det akkurat.
    Dritt au! Ble mye jabb dette her. Nå må jeg ned i boden og se om jeg kan kaste noe. Må passe på når "samleren" ikke er hjemme.
    "Snakkes".

    SvarSlett
  3. Mycket snygga stövlar Anne. Jag finns här om du tröttnar på dom...Hahaha!!! Önskar dig all lycka, till ditt projekt. / Ha en fin adventvecka och Klem fra Småland !

    SvarSlett
  4. Så spennende! Håper du greier å samle såpass med bakgrunnstoff til at du kan ferdigstille historien din. Tipper du også lærer mye underveis. Husker jeg leste tegneserien om Søvpilen og Månestråle (indianere) da jeg var liten. Dessverre tror jeg ikke den selges lenger.


    Selv prøvde jeg å skrive en barnebok for noen år tilbake. Men å få utgitt en barnebok er nesten umulig. Leste den for mine barn (da de var små) uten å røpe at det var jeg som hadde skrevet den, og de likte den faktisk.

    SvarSlett