Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

lørdag 5. november 2011

Gammel kjelke med trenagler

Før helga var jeg på besøk i en brukt/antikkbutikk som ligger i Hemne,  rett etter Esso på vei mot Trondheim. 
Her fant jeg forskjellige ting. Litt streng med meg selv denne gangen (kan jo ikke kjøpe alt jeg ser) Men, kom hjem med en åre (Har vært på leting etter en åre. Den ene  er ødelagt, men å kjøpe en enslig åre i butikk går ikke. De selges kun i par)
Så fant jeg en skål i det engelske settet jeg samler på:-)))
Å så denne kjelken da. 
Kjærlighet ved første blikk. Tidligere var det flere kjelker her på gården, men de ble dratt ut fra låven. (av meg)
 Hvor det ble av dem vet ikke. Lykken var derfor stor da jeg kom over denne. 
Har ønska meg en liten kjelke til å ha utenfor døra i jula. På kjelken skal det stå en lys lykt, sitte en nisse og kanskje ligge litt granbar. Kjelken er litt stor, men pytt, det spiller ingen rolle.
(Det ble nok ikke noen sink balje denne gangen) 

Ha en fin dag. 





2 kommentarer:

  1. Knallfin!! Må nok ta meg en tur dit ja ;))
    Klæm

    SvarSlett
  2. Vakker gammel sak det der ja:) Bare snøen som mangler....:) Har nå kjørt forbi opptil flere ganger uten å huske å ta med julekuleboka til deg..... sånn går no dagan! En vakker dag kanskje jeg klarer å ha to tanker i hodet samtidig - DA!! kan mye skje..... Klem:)

    SvarSlett