Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

søndag 31. juli 2011

Røsslyng og lite hvitt bord

Det er ofte lite som skal til for at et rom forandres. Tidligere har jeg hatt et sort brunt bord stående ved denne salongen. Syntes det var tungt og mørkt, dro stuen ned. Dette lille bordet har vært flytta rundt på gården. For noen vintre siden stod det nede i stallen. Det ble et tøft klima for det lille bordet. Tok det inn, og malte over stygge merker, siden har jeg ikke helt bestemt med for hvor det skal stå. I går fikk jeg nok av brunt bord. Ut med det, og inn med det lille hvite. Bare for å prøve....
Ble en helt annen stue, så her får det stå... (intill videre) :-)
På den andre siden av stuen, står et langbord med røde plysj stoler og sofa. Et nesten tre meter langt bord. Veldig glad i dette settet. Litt spesielt er at bordplaten delvis er malt. Noen av mine forfedre gikk tom for svart maling, bein og kant rundt er malt. De begynte på bordplanten, men (heldigvis) gikk tom? for maling ved den borteste siden av bordplanten. Ikke så fint med bordplate som er todelt farget, synes det er så fint med den slitte trefargen. Har et gammelt traug stående på bordet. Ikke så fint, men veldig spesielt.
I går var jeg, sammen med ei venninne og hennes sønn ute på oppdagelsesferd. Fant Røsslyng, og Pors som vi tok med hjem. Røsslyngen la jeg opp i trauget. Ble veldig fint.

Som dere ser har trauget innskript med årstall, bumerke og bokstaver. Jeg er ikke sikker på hvem det refereres til, men veldig spesielt å ta det frem.
Tenk dere å servere julekaker og frukt i dette fatet?`
Ha en fin dag.
Klem.

3 kommentarer: