Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

fredag 29. juli 2011

Geranium og fredagsmorgen

Geranium eller Pelargonier en potteplante med frodige blomstring og et vel av forskjellige farger og utforming. Forstår det slik at det finnes godt over tusen forskjellige sorter. Jeg er veldig glad i denne planten, men jeg er enda nybegynner.
Noen geranium er kommet inn i mitt hjem. ( Er på leting etter flere) To av plantene fikk jeg av naboen (Drømmeriet) To nydelige planter. Fredag.
Sitter med min kopp kaffe, koser meg med data, og blogg. Tenker på hvor deilig det er å bare sløve rundt. Ferie betyr at en er slapp og lat. Hærlig. Ser meg rundt i hjemmet, konstantere at støvet kan ligge litt til, litt gras og sand. Pytt!
Var en tur på vekta.... Neste uke...:-)
Kose, kose og kose




Har de to siste dagene vært ute å plukket blåbær, ikke så mye å finne, men har til lunsjèn. Ser at det er veldig ujevnt, de jeg finner står i små tuer her og der. Liksom ikke det blå teppe av deilige bær. Tidlig for tyttebæra, ser at noen er modne, men de står veldig lunt og sørvent til. En del skryter at kreklingen. Den har jeg ikke prøvd, kansje i år?


Molte er jeg ikke så gira på... Den får andre jakte på.




Denne planten fikk jeg av nabo`n. Veldig frodig og flott.






Geranium (burde vært rød) og blondegardiner hører liksom sammen. Tenker på den svenske kunstneren, Larsson? Han malte vinduer, blondegardiner og røde geranium på rekke og rad. Frodige hager, koselige små hus. Veldig søtt, romantisk.


Naturhushold tiltrekker. Små kolonihager, og små hus. Ser for meg et deilig liv blant plommer og roser. Ut å plukke urtene til middagen. Sitte på trappa med tekoppen og høre på fugler og insekter, kjenne solen varme. Til og fra jobben bruker en sykkel. Dette må ha vært deilig, men jeg er redd jeg er litt for lat.:)
Som dere hører er veldig i feriemodus:)


Ha en fin dag.


Klem:)






2 kommentarer:

  1. Høres ut som feriemodus det det ja - drømmen om små hus kjenner jeg godt, blir kanskje sånn for oss som har så til de grader stor plass til vanlig he-he....:) Fortsatt god ferie.....

    SvarSlett
  2. Nyyyyt ferien du :))
    Klæm

    SvarSlett