Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

lørdag 26. mars 2011

Aktionfylt pause

Det har vært en bloggpause på meg. Slett ikke meningen, men den siste tiden har vært preget av mye vær.
V Vårjevndøgn ble en våt dag. Bekken som renner innenfor stabburet gikk over sine bredder og rør og rant under stabbur, nedover enga og lagde både dype groper og stor bekymring.

Stabburet står på påler, lenge var jeg veldig skeptisk til om vannet skulle grave seg under støttene og stabbur til å kollapse.
En liten bru, fra tidligere tider hadde mer enn nok med å presse ut alt vann som fosset ned.



Vannet fosset nedover. Ikke et hyggelig syn. Heldigvis fikk jeg hjelp fra snille naboer. Dramatiske timer.



Men det var også tid for fullmåne. Helt fantastisk lys av den store månen. Skyer tettet for månen utover natten, men jeg var heldig og fikk en flott tur i måneskinn. Her har jeg tatt bilde av stabburet i måneskinn klokken tolv på natten, bare med mobilen. Det var et fantastisk lys, det må bare anbefales.


Til og med hageplantene mine syntes våre var kommet. Her er det begynt å spire bak en stein. Det var før snøen kom. Det siste døgnet har det snødd, masse snø. Det er tungt å få snø, etter en har smakt vårens milde løfter. Ja, ja. Været kan en ikke gjøre så mye med. Det blir kvalitetstid inne. Mye spennende på gang. Kan røpe at jeg har skrevet første kapitel på min "Kanskjegiutbok" Dette er noe som jeg må få ned på papir. En historie som jeg har spunnet på i lang tid, Faktisk begynte jeg på den i tankene mine for tre år siden.
Føle at det nå er på tide å få den realisert.
Kaller den Svarte Fjær.
Klem:)






2 kommentarer:

  1. uffamæ.....det va mye vann du!!!!!Men nå har æ bestilt vår,slik at du får tid til å skrive:)Så spennende Anne....gleder meg til å få lese.Ha en fortreffelig søndag.Klem fra Linda

    SvarSlett
  2. Glede meg til å høre hva du sier om boka mi.
    Ha en flott kveld Linda.
    Klem:)

    SvarSlett