Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

torsdag 9. juni 2011

Maler hus

Før: Jeg bor i en nordmørslånn, Den eldste delen er i fra 1600- tallet. Huset er bygd på i tre etapper. Den er/var mala i den tradisjonelle hvite fargen.... (veldig kjedelig)
Lenge siden det sist ble malt, så nå må det gjøres noe!
Så jeg har altså kommet igang, men jeg klarer ikke å gjøre ting... tradisjonelt... Liker å gjøre sakene på min måte, sette mitt preg på ting.
Og det gjør jeg så klart med dette prosjektet også ...
Men. Jeg forsøker å holde meg innenfor greie farger, som samtidig gjør noe med huset, fremhever det.



Har funnet fargen Romantikk fra Jotun.
Den er en mellomting mellom grå og blå. Døren er nå malt med ett strøk, men ser forskjellen.



Jeg koser meg og gleder meg til å få malt resten... Problemet er at huset er så utrolig høyt på nord, og sørsiden... jeg må rett og slett få tak i lift eller stilas. Men jeg tar det jeg kan.





Etter: Nederte rekke med vinduer... (huset har over 20 vinduer)

Se så mye finere huset blir.

Tenker også å male fjøs i sommer, i alle fall noe av det. :-) ikke noe å si på lyst og vilje, det spørs om det blir tid og penger nok... Fy søren, maling er dyrt. Men jeg tar det gradvis.

Bare det at det blir så innmari stilig bidrar til at en vil se ferdig resultat.

Jeg fryder meg over å se forandringer.

Har dessuten malt en trapp, (ute) knall rød.... Råstilig med blomsterkrukker i trappetrinn.

Viser senere:-))

Skal også ta bilde så dere får se når jeg begynner å male det hvite, og mer av det gråblå.

Ha en fin dag.

Klem:-)






4 kommentarer:

  1. Dette blir bra, Anne! Lykke til med jobben! :o)

    SvarSlett
  2. Husets ansikt får et mye tydeligere uttrykk nå - jeg har alltid vært opptatt av at hus har blikk og uttrykk...... Men i dette plaskregnet må du nok ta en pause he he....hvor ble det av varmen tro?

    SvarSlett
  3. dette blir fint altså.Var det trappa du fant under kosebua du har malt rød??Linda

    SvarSlett