Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

mandag 9. mai 2011

Skigar


Jeg har bestandig vært så begeistret for skigarde. Dette er ikke noe tradisjonell gjerdemåte i mitt område.. Her ble det nok brukt mest stein.
Ser at flere og flere setter opp slike gjerder. (Helst fritidsboliger og nyere hus) 
På turer seg jeg at det finnes flere teknikker. Noen har tett mellom baken, noen bruker tynne trestammer, og noen bruker bak, eller plank. 
Jeg er veldig opp og att om jeg skal lage noe slikt hos meg, er redd det vil skille seg litt for mye ut...
Ein skigard, kan ikkje vara evig, heter det i teksten.
Det er vel med den som mye annet. Og av og til kan en nok bare være glad for det:-)
Ha en strålende dag.
Klem.

5 kommentarer:

  1. ka med en hekk??Tar støvet fra veien,skjuler mer og skal kun klippes.Linda

    SvarSlett
  2. Heia Linda.
    Ja det er og en veldig god ide.
    Noe å tenke på ja.

    SvarSlett
  3. Det er noe nostalgisk over et slikt gjærde. Skulle gjerne hatt et sånt, men det hadde kanskje ikke passet helt inn i miljøet her :)
    Ha en fin uke
    Trude :)

    SvarSlett