Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

lørdag 21. mai 2011

Hytteprosjekt

Min gård består av det tradisjonelle hus, fjøs, stabbur, sagbruk, kornlåve, to naust og seter. I tillegg har jeg en liten hytte. (hjelp)
Det er masse å se etter. Men det blir etter hvert. Dessuten har jeg bestemt meg for å ha det morro mens jeg pusser opp:-)

Denne lille hytta var det min bestemor som satte opp. Hun dro ofte på hyttetur hit. (ca 30 meter fra huset) Her satt hun på veranda og så utover fjorden. Gjerne satt hun med håndarbeid.

Hytta trenger nå vedlikehold, både inne og utvendig.

Jeg har bestemt meg for å male den rød, med hvite vinduskarmer, dør og oppe ved taket. (husker ikke hva det heter:-/)


Å.... skulle vise at jeg kjører møkk (tørr heste, og saue møkk som skal freses ned)
Litt avsporing fra hytteprosjektet....





Bruker en del veranda på den lille hytta. Fant en gamle Hansa kasse. den skal brukes til blomster.








Glede meg veldig til å se hvordan den blir når den blir ferdigmalt. Hvordan jeg skal gjøre det inne er jeg ikke sikker på.

I alle fall skal jeg bruke hytta. Innrede den med bord stoler, sofa. Kanskje langbor, kanskje sitte gruppe, Ordne en grillhytte????

Som dere ser er jeg bare enig med meg selv at jeg skal pusse den opp.

Tips?

Klem.









1 kommentar:

  1. si fra når du bynna ....æ skuilla da hjelpe deg med malingen:)eller ska vi bynna med veden først?ja,ja....ska no kose oss mens vi holder på:)))Linda

    SvarSlett