Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

torsdag 15. september 2011

En hage tar form

Stokkene som er brukt til å lage trapp stammer fra et gammelt notnaust som datt under store snømengder for noen år siden. Nå er stokken fisket opp fra  fjære og brukt til trappetrinn. Stilig ja:-)
Trappetrinn, laget av en stokk fra naust
 Hagen begynner å ta form, takket være min mamma og hennes kjæreste. I dag har de fått ordnet trappa opp til postkasse. Kjempefint.
Det står igjen å sette to påler som støtte på de to øverste trinna. Nå er de nok litt skitten, men etter noen regnfylte dager blir de nok fine og grå igjen. Stokken har ligget nede ved fjæra en god stund, dessuten har den hørt til et naust. De har en deilig grå fargen som er så typisk rakved.
Elsker det!

Hagedammen tar form 
 Her begynner dammen og bedene rundt ta form, så klart er det litt pjusk for øyeblikket, men i løpet av neste sommer tenker jeg vi skal se et frodig bed, med seinbedtplanter, stauder og roser i øver kant.  
Oppbygd bed, fylt med stauder, røtter og steiner

Rot og høye strå.

"Fisk" i dammen 
 Ganske stilig med denne fisken oppe i dammen. Ser for meg planter som vokser seg utover og ned i vannet (de skjuler da plasten) 
Jeg ønsker meg et frodig bed som ikke krever mye luking. (ikke min sterke side) 
Roser i øver-kant av dammen.
Ha en fin kveld

4 kommentarer:

  1. Å kor koselig dam og hage du har fått, det blir kjempefint neste år, når plantene har fått vokse sæ til, ha en fin kveld, hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  2. Åh, Anne !! SÅ OTROLIGT VACKERT DU HAR DET. jag bli faktiskt lite avundsjuk. Tänk vad mycket man kan göra egentligen. Ja, nu har jag fått lite mera tips till min damm..Hahaha!! Tack ska du ha. Önskar dig en god fortsättning. klem!

    SvarSlett
  3. Jeg stemmer i med de som har kommentert ovenfor og jeg blir litt misunnelig sjøl :o) Det blir spennende å se neste sommer når det blomstrer for fullt :o)

    God lørdagskveld, hilsen Jorunn

    SvarSlett
  4. Så fint du har fått till det,Anne!!! Du kunde ju ha riktiga fiskar i dammen? Det har jag,men nu vet jag inte hur djupt du har det...de klarar sig där på vintern också,men då får man inte mata dem,för de går i "dvala".Kram!!!

    SvarSlett