Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

mandag 25. april 2011

Gelender og gjerde

Ned til huset er det en gammel steintrapp... Da veien ble asfaltert, for leeenge siden ble det siste trinnet mye høyere enn de andre, dette resulterte i at det var ekkelt å gå for folk som enten var stiv og støl av for....? mye trening, eller andre som var stiv. I påsken bestemte jeg meg for å fikse gelender (fikk hjelp) Brukte gamle gjerdestolper og impregnerte fjøler. Veldig fornøyd med resultatet. Gave fra mamma, en bue over grinda opp til postkasse. Her skal det vokse roser, hvite duftende små roser:)

Opprinnelig var det bare sauenetting mellom hovedveien og hus.







Bildet nedenfor viser arbeidet på gelenderet. Har ikke bestemt meg for hva jeg skal bruke til blomsterpotter i forbindelse med gelender, men prøve meg frem. Denne var ok, men har bare en. Nå står det to små melkespann. Ser for meg å plante blå lobelia i disse.






Noe av hagegjerdet er kommet opp. Mangler enda en del, men det blir et dyrt prosjekt. Hver 2 meter grind koster 200 kroner, og jeg mangler enda 15 stykker.... Må bare ta sjangsen på at de vil ha av disse en stund utover. :-)




Fint blir det i alle fall med hvit mala gjerde:-)

Ha en fin dag.

Klem til dere









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar