Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

onsdag 27. april 2011

Dam i hagen

Hei. Har lyst til å vise frem hagedammen min. I påsken fikk jeg lagt ned ny duk i dammen. Isen hadde klart å ta hull på Plantasjen plasten. Oppe på mørkloftet hadde jeg en rull med lyseblå, gjennomsiktig plast. Sånn plast en bruker til bygging... Denne har min mamma hatt liggende i sin dam i et par år.
Nå vil jeg prøve. Fontenen var tett, så den måtte jeg få Palmer til å hjelpe meg med å rense. Nå ser den ut til å være i kjempeform.


Jeg legger opp mye stein rundt dammen. Ser at jeg nok burde ha brukt plast eller duk under steinene. Tror jeg må ta opp igjen dette. Prinsippet er i alle fall å finne fine steiner som bli lagt i rundt dammen. Rundt vil jeg plante siv, og andre "vaiende" planter.






Det som ikke kommer frem på bildet er rota som jeg har stående ved dammen. Skal vise senere. I bakgrunnen driver jeg å legger duk i en skråning. Her har jeg kjempa og tapt med høymola hvert år.

Masse hageprosjekt på gang.

:-)

Ha en fin dag

Klem.



1 kommentar:

  1. ...og folk som følger bloggen din skulle bare ha hørt lyden fra dammen.....kjent på roa hos dæ:)Helt hærlig.Linda

    SvarSlett