Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

lørdag 16. mars 2013

Hestesalg


Akk og Ve!
Nå er det ingen annen utveg... Jeg må selge hest(er)?.
Fire hester er for mye. Selv om en av dem er blitt pensjonist, og den andre kommet over på uførepensjon så krever de stell og mat.

Jeg elsker hester, og vil bestandig drive hest, men det får være måte på. Klarer ikke å ri mer enn en i gangen.....
Så lenge mitt heste-prosjekt ikke er kommet i orden, så må jeg selge en hest.

Valget falt på vakre Rose of Shadow. Hun kom sist, og dessuten fortjener hun å komme til noen som kan bruke henne jevnlig. Noe jeg ikke har fått til i det siste.

Sitter nå å venter på at et par skal komme for å se på henne. Hesten har ligget ute på Finn noen dager, og jeg har fått masse henvendelser. Til og med fra en som lurte på om hun ikke kunne få hesten istedet...?
Masse rare folk!

De som kommer fra Trøndelag har med henger, og klaffer alt mellom Rose og damen, så blir det nok til at hun drar...

Åååå, som jeg gruer meg. Men det må bare til.

Foret og plassen må gå til sau. Det er tross alt på dem jeg kan tjene noen kroner.

Nå hører jeg en bil.....


3 kommentarer:

  1. Ja, fire hester er mye for en person., det vet vi alt om.
    Syns det er deilig nu når vi bare har sunnybell og mora, ponnien er jo barnebarnet sitt.

    Trist når man må selge, men noen ganger må det til.

    Håper de kjøpte hesten.

    Ha en fin lørdag.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett
  2. Så bra skrevet - jeg frøs på ryggen etter siste setning, nesten som å lese krim... Stakkars deg, håper jo du fikk solgt men likevel!!! Alle som har hatt/har dyr vet hvor vondt det er å skilles fra dem - uansett årsak... Vel - du har tre hester igjen, så du får vel litt trøst der:) Klem

    SvarSlett
  3. Skjønner godt dette er en tung avgjørelse. Men jeg er sikker på at du gjør det som er best for hesten. Får håpe hun kommer til en snilt hjem hvor de tar godt vare på henne.

    SvarSlett