Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

tirsdag 11. desember 2012

Som julekveld på kjerringa


 Disse bildene ble tatt da den første snøen falt i høst. Dette er rekved plattingen som jeg bygde i sommer. Noen pinnstoler (som egentlig er fæle å sitte på er blitt hagemøbler. Et strøk med heftig rød maling, og stoler og bord ble en ganske så fargerik klatt.


Og hvert år kommer snø og kulde som en "overraskelse"på meg.  Planter i potter og kar står dussebang og frossen i høstsolen. Ja, ja. Pelargoniumen og tårene er i alle fall tatt inn.  Så da får det bare være slik.
Er litt spendt for jeg har plantet masse kaprifolium og eføy ved denne platten. Det skal vokse oppover en armeringsmatte. Plantene skal med tid fungere som levegg, og kanskje danne tak. Bare jeg finner ut hvordan jeg skal bygge noe slikt.
Hos meg er det litt slik at vegen blir til mens jeg går:-))


Men, jeg fikk satt opp fuglehuset, og malt det i lyseblått før snøen kom.Nylig hengte jeg opp juleneket på den blå gjerdepålen. En gammel tønne og et vognhjul kom så fint frem blant det hvite. Lure på om jeg skal plassere en nisse her et sted.
Dammen er frossen og sivet henger med nebbet. Heldigvis kommer det tilbake neste sommer.
Selv om det innebærer en del prakk med vinter og kulde, så er det en herlig tid. En kan på en måte gire litt ned.
Ha en fin kveld.

1 kommentar:

  1. Heia Anne , lenge sia æ var innom dæ her :)
    Så deilig at det er snø hos dæ, det g\har ikke vi, desverre, skulle ønske mæ litt julesne.
    Det hadde vært fint med en nisse ved tønna og vognhjulet ditt ;)

    Ha en fortsatt fin førjul,

    hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett