Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

søndag 21. oktober 2012

Hjemmelaga Furugjerde



Sammen med min gode venninne, Kathe og hennes sønn lagde vi for en tid tilbake vår versjon av en skigale. Tidligere var det et fint hvitt gjerde rundt, men ville ha noe mer personlig, mer meg. Litt annerledes;) 
Vi fant passelige tykke furutrær... mange.


Brukte ødelagte impregnerte gjerdepåler til å legge an på. Nå er det bare å dra stokken til sides når en skal ut og inn med hestene. Tre høyder passet god til hest. Med tiden så har nok hestene også barket furustokkene. Passer bare på å snu dem av og til slik at de blir jevnt oppspist:-)).


Synes det ble stilig. Blir det ikke ridebane her, så ser jeg for meg en frukthage, kombinert grønnsaker. Og da skal jeg ha sånt gjerde rundt.


Og her skal ridebanen ligge. Målene blir 20 gange 35 meter. Litt mindre enn standard mål, men blir passelig for mitt bruk.
Rundt den skal det være hvitt gjerde, men synes at furugjerdet ble like så stilig.
:-)

2 kommentarer:

  1. Hei Anne, så flink dere har vært, gjærde var kjempefint og hestene sørger nok for og barke det godt :=)

    Ha en fin dag, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett