Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

søndag 9. september 2012

Mer sau

I går var jeg å henta mer sau. En flott dame og god venninne skal dessverre slutte med sau, og jeg er så heldig å få kjøpt dyr av henne. Denne flotte flokken har nettopp kommet inn i sitt nye hjem, og er slett ikke sikker på om de synes noe om den nye leiligheten.
Dyra er av gammelnorsk spel og noen er blanda med litt pels-sau. 

Noen av lamma smøg seg elegant ut av bingen, så jeg måtte slå for et ekstra stengsel for å holde dem  innenfor en stund. Klart det er kjekkere å gå på forbrettet og oppi maten:-)

Bildet er tatt med mobil og viser noen av gårdens sau. Nå begynner antall sau på gården å bli tosifret:-))  Nye sauer er i binge for seg selv, mens de andre får gå ut og inn som de vil. Men mat inne må alle ha:-))

4 kommentarer:

  1. Moro med dyr på gården, jeg har aldri hatt sau, men det ser veldig koselig ut. Håper nye og gamle sauer vil gå godt sammen da.

    SvarSlett
  2. Gratulere med nye sauer - artig:) Du nærmer deg sakte men sikkert målet ditt.....her skal vi ha fårikål på andre dagen....he he:)Klem

    SvarSlett
  3. Så flott å få ta over en hel haug med sauer. Jeg driver med skinnfellsying og synes det er kjekt å lese om sau og sauehold. Om fjorten dager møtes nesten 40 damer for å sy sauefeller her på Frei. Det er utrolig kjekt og sosialt, samtidig som vi skaper noe å varme oss på til vinteren. Vi benytter pelssau i skinnfellsying.

    Ønsker deg og dyra en fin septemberuke!

    SvarSlett