Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

tirsdag 5. juni 2012

Bygger platting

066

Jeg bygger platting av stokker og fjøler som jeg finner i fjæra. Min platting vil nok ikke bidra til at erfarne snekkere, eller hobbytømmerer nikker bilfallende til mitt arbeid. Men, det er heller ikke målet med denne rakvedplattingen.

Jeg vil lage noe som jeg har laget, og matrialet som jeg bruker har jeg funnet selv.

I vår har det vært mye å finne i fjæra, takket være alle stormene som har hærjet med landet vårt.

002

Plattingen min blir rundt 9 kvadratmeter.. og jeg legger den ved siden av nyetablert hagedam.

046

Litt hjelp av gårdens uføretrydet katt, gamle Leif Vidar som voktet arbeidet med argusøyne. Til tross for at han fyller 12 år i år, så er det ingen ting å si på hverken syn eller matlyst.

065

Jeg ser for meg å lage rekkverk av rekved, Drømmen hadde jo vært å hatt tak over, i form av eføy som vokser langs bjelker. Mot vegen har jeg tenk å ha en armeringsmatte som med tiden skal fylles med grønne klatreplanter. Tror det blir bra. Men, det vil nok ta litt tid for å finne all matrialene som trengs. Har egentlig ingenting å si, morro å “jakte” på de rette fjølene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar