Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

søndag 23. oktober 2011

Hjemmelaga

På ny plass 

Hjemmelaget 

Sauefell 

Utsikt mot Halsa fra setertrammen

Hadde hjelp til å bære av to kjempesnille mennesker. (og spreke) 



Siste biten opp til setra. Her kjører ikke jeg. :)
Som jeg skrev i går, så dro jeg altså opp til setra for å hente både kurvstol og noen småtterier. At jeg viser bordet i stedet for stolen betyr ikke at den ikke ble med ned.... men falt for dette lille bordet som sto stua bort i et hjørne. (hadde glemt det) 
Det bærer tydelig preg av å være hjemmesnekra, med synlige spikere og litt skakk og skeivt. Men så utrolig sjarmerende. 
Det måtte bli med hjem. Kjørte traktor helt til nabosetra, men da var det stopp... siste biten gikk jeg. 
Min gode venninne og hennes sønn kom i full fart etter og hjalp meg med å bære ned bordet. (Skal vise dere stol og noen småtterier senere)
Setra er rett og slett overfylt med ting og tang. Noen av tingene er tydelig gammelt og passer nok best til å stå til stas.
 Jeg tar med meg andre ting opp, slikt som er litt gammelt, men som ikke har noen verdi...
Fant en brun/svart sauefell. Den tok jeg også med ned. Den ble så utrolig flott foran bordet. 
Kjøkkenet har fått en helt spesiell atmosfære med disse tingene.  
Blitt veldig personlig. 
Herlig:-)
I dag skal jeg på rakvedjakt:-)))
Ha en fin dag.
Klem

1 kommentar:

  1. Trivelig bord - jeg liker også det enkle kvardagshandtverket, uten krimskrams, det er bare akkurat det det ER liksom...... Godt å høre at du ikke kjører den siste biten opp til setra - huttetu!!!

    SvarSlett