Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

mandag 29. juli 2013

Mystisk


Her om dagen gikk jeg meg på dette merket på en gammel furu. Krysset i stammen vistes tydelig og både oppe og nedenfor krysset er det laget to strek. Hva dette betyr aner jeg ikke.
Treet står helt nede ved sjøen så det er utelukket at treet er brukt til grensemerking.

Kanskje var noen for mange år siden ute på tur og hadde en tenkepause mens de stod ved berget og så utover sjøen. Samtidig som de fiklet med sin kniv...?

Regner med at furua var frisk da vedkommende satte sitt bumerke i stammen på den.
I dag er det bare spørsmål om tid før dette store treet går til bakken.
Oppover stammen er det også hull etter fugler som har bodd og lagret mat. Om det bare kunne fortelle historien...
Jeg er veldig nysgjerrig på om tegnet betyr noe, men regner ikke med at jeg noen gang får svar på denne gåten.

Men, det var litt artig å dele opplevelsen med flere.
Kanskje noen kjenner igjen merket?

3 kommentarer:

  1. Ja tenk om treet kunne snakke :p

    Ha en fin kveld.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett
  2. Spennende Anne.
    Akkurat nå holder jeg på å lage meg en blogg inne på denne bloggplattformen, Men jeg må innrømme jeg ikke forstår bæra foreløpig :).
    Ha en fin dag.

    SvarSlett