Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

søndag 7. april 2013

Våronn utsatt



I går fortalte en at han husker i fjor, da klippet han plen på denne tiden.....

Hmm..

Også i natt har gradestokken krøpet under pluss-streken. Et tynt snølag har gjort ekrer og skog hvite, og budet om vår er blitt noe utsatt.
Jeg ønsker meg veldig mer varme. Skal gjerde inn 700 meter med beite, og da er det en fordel om telen takker for laget...



Kulden kom tidlig, og sant må sies så har vinteren i år vært fin. Lite snø, men kaldt.
Vannet i fjøset har stort sett vært borte i hele vinter...
Men nå kan det blir vår med fuglesang, og lukten av groe som sprer seg. Har planta masse løker som jeg venter spendt på, og har så lyst til å komme igang i hagen.

Dessuten har jeg masse! som skulle vært gjort på ekrene, kjørt ut møkk, fresa opp og sådd i .... Etter at det har blitt grøfta.
Nei, ikke noe vits i å stresse seg opp. Den eneste som blir varmere er meg:-(


En ting av gangen... Lamminga begynner i slutten av neste uke. Har tatt to uker fri fra jobbene, og satser på at de fleste sauene har gjort fra seg lamminga da. Venter rundt 40 lam.
Tilsammen skal ca 70 sau på beite i sommer.

Da hadde det vært en fordel om det gikk an å ha dem ut og etterhvert...

Ha en fin dag:-)

1 kommentar:

  1. Ja, det er mye arbeid når man driver en gård, så koselig det skaår du får så masse søte små lam, da må du legge ut bilder på bloggen din :)

    Ha ei fin uke.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett