Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

tirsdag 29. mai 2012

Ved en liten bekk

 Øst for huset ligger det gamle steinbordet og rett bortenfor det renner en liten bekk. Tidligere gikk vegen forbi rett ovenfor husa, og vegen ble heldigvis flytta lengre opp i begynnelsen av 1980-tallet. (ikke så lenge siden) Tidligere stod stabburet ovenfor huset, men på grunn av omlegging av veg så ble det flytta og sperrer nå utsikten fra steinbordet ned mot vegen. Men det blir også lunere av at huset står der det står. 
Bekken renner gjennom en opp-mura bro, og ender opp i et rør som går forbi stabburet.
 Det gamle steinbordet er plassert under et stort hyll-tre som under en storm måtte gi tapt. Heldigvis hadde det mange avleggere, og de har klort seg fast, og nå begynner det å danne seg et lite tak av grønne blader over bordet. 
På stabbursveggen har jeg i år pyntet opp med litt svart smijern, geranium og sorte fugler. Jeg har en forkjærlighet for ravn, og selv om disse fuglene er av en blanding av and og måke...? så minner figurene meg litt om den mystiske ravnen:)


Ha en fin dag. 

1 kommentar:

  1. Det er så mange fine gamle elementer på gården din - slike steinbord er jo bare så vakre - og ikke bare å kjøpe i butikken:) Sikkert lurt for pengeboka di at du ikke kommer innom Tingstuo akkurat nå ja, har nemlig fått inn en rosa hest som du trolig vil si det står Anne på he he .....:) Men JEG kommer nedom deg i dag for å kjøpe egg......tror jeg:) Klem

    SvarSlett