Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

mandag 10. juni 2013

Frittgående høns


Mine høner får spankulere rundt i hagen, opp i blomsterbed, og jager katta. De kommer til og med inn om ytterdøra står oppe. Som belønning for friheten finner jeg to egg om dagen.
De får spankulere rundt når det er folk hjemme, og om natten blir de skysset inn.
Synes det er litt fint å ha dem her. Ikke sikker på om jeg synes det er like morsomt å se på alt de spiser,,, og forstår hvorfor eggeplommen er så gul.
Lucy er som vanlig verdens snilleste og godtar at de plukker litt på henne. Blir de for nærgående så rusler hun å legger seg ett annet sted.


Hønene er nok av en ubestemmelig rase, og alderen er helt umulig å si noe om, men de får bare gå her å kose seg. Artig å ha, og egg får jeg hver dag, så da så....
Så får en satse på at hverken rev, ørn eller hauk ser sitt snitt til få seg en hønemiddag...

1 kommentar:

  1. Så fine høner du har, her hos mæ får de også gå fritt når vi er hjemme, de elsker og spankulere rundt i hagen her ;)
    Men æ har ikke så snill hund som du, min jack russel dreper høns, hun fikk nesten tak i han hane Trinity her om dagen og det gikk nu heldigvis bra.
    Frisita en hund æ hadde sist, hun tuslet ilamme hønsene på tunet, men det er mange år sia hun døde.
    Ha en fin kveld.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett