Sauebonde med blondekant

Sauebonde med blondekant

søndag 2. mars 2014

Vaksinering og sånn

 
Da er faktisk våren kommet til gårds.... I går ble nemlig sauene som skal lamme vaksinert. Gjennom morsmelka så får de små lammene i seg de viktige antistoffer mot forskjellige sykdommer.
 
Sauene skal ha ny vaksine i slutten av mars.
 
Hos meg starter lammingen 16. april. Jeg er ikke så avansert at jeg har fostertelling på sauene, men ser fordelene med det. Du kan jo da fore sauene etter hvor mange lam de går med. Og jeg skal ha fri i fjorten dager.
Gleder meg.
 Jeg har satt opp døra slike at flesteparten av sauene kan ta seg en tur ut på lufting i det flotte været vi har her.
En kan si hva en vil om klimaendringen, men jammen er det kjekt med slikt vær og da....
 
Ha en fin dag.

3 kommentarer:

  1. Ja e det ikke hærlig med denne milde fine vinteren vi har hatt , så fint at du har fått unna vaksineringa, vi vaksinerer hestene i oktober og tar Molly også da,så e man liksom ferdig .
    Blir spennende med lamminga di :)

    Ha en fin søndag.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  2. Tror sauene dine har en god matmor. Tipper de setter pris på å få nyte godværet de også.

    SvarSlett
  3. Ja det er viktig å få vaksinert dei.
    Spennende og litt slitsom den lamminga.
    Savner sauer, dei er så skjønne , personligheter vær eneste en ;-)

    Lykke til, håper det går fint.

    Klem,


    SvarSlett